2016-12-11 23:45:19

JESENSKA ŠKOLA HPKZ-a

Hrvatski pedagoško-književni zbor tradicionalno organizirao Jesensku školu učitelja i odgojitelja

Stručno-znanstveni skup održan je od 24. do 26. listopada 2016. godine u Milenij Grand Hotelu 4 opatijska cvijeta u Opatiji.

Opatija

Skup je bio namijenjen odgojiteljima u predškolskim ustanovama, učiteljima, nastavnicima i profesorima, stručnim suradnicima i ravnateljima vrtića, osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova, predstavnicima osnivača odgojno-obrazovnih ustanova i Ureda državne uprave.

Tematski okvir skupa obuhvaćao je predavanja, radionice i prikaze prakse iz područja poduzetništva u kontekstu odgojno-obrazovnog procesa, suradnje odgojno-obrazovnih ustanova  i Centra za socijalnu skrb, socijalne podrška djeci i obitelji. Sadržajno su bile zastupljene i ove teme: javni nastupi učitelja u školi i lokalnoj zajednici, matematički alati za razvoj matematičke kompetencije, uloga razrednika u odgojnom procesu, izrada digitalnih nastavnih materijala na pametnoj ploči, prevencija povreda u školi i njihovo saniranje, obveze i odgovornosti odgojno-obrazovnih djelatnika te odgovori na pitanja iz prakse uz naputke prosvjetne inspekcije.

Preuzeto sa stranica http://hpkz-napredak.hr/2016/09/18/jesenska-skola-hpkz-a/

Na predavanjima

Na samom kraju drugoga dana predavanja svojim primjerom dobre prakse Skupu je pridonijela i naša učiteljica hrvatskoga jezika Katarina Badurina Miculinić. Na vrlo zanimljiv i dojmljiv način svima prisutnima je predstavila aktivnosti koje su se u našoj školi provodile tijekom Mjeseca jezične kulture te po završetku izlaganja bila nagrađena zasluženim pljeskom.

Učiteljica Katarina u svom elementu

Na skupu je, između ostalog, bilo mnogo govora o poduzetništvu, kako u učenika pobuditi zanimanje za to područje te kako im olakšati sam proces učenja. Najvažnije od svega je u djece pobuditi znatiželju, potaknuti ih da postanu mislioci i znalci, a da bi u tome bili uspješni, potrebno je, osim konvergentnog, u učenika poticati i razvijati divergentno mišljenje. Ono je gotovo uvijek usko povezano s kreativnošću i upućuje na to da ne postoji nužno samo jedan točan odgovor ili rješenje, već da ih ima više. Osim toga, da bi se društvo moglo razvijati i napredovati, u poduzetništvu je nužno preuzimanje rizika. Učenici tako uče smjelo pristupati nepoznatim situacijama, razvijati snalažljivost, kreativnost, originalnost i samostalnost u radu, spremnost na uspjeh, ali i mogući neuspjeh.

Na kraju, sve se može svesti i na izreku koja glasi: Tko ne riskira, ne profitira.

Svatko treba biti spreman  na dobitak, ali jednako tako i na gubitak. Naposlijetku, svi imamo pravo na pogrešku, ukoliko ona nije namjerna jer bez preuzimanja rizika, nema ni napretka.

Cvijeće za kraj...

Romina Stanković Šubat, učiteljica hrvatskog jezika


Osnovna škola "Čavle"