2013-11-27 22:50:32

V. SIMPOZIJ UČITELJA I NASTAVNIKA HRVATSKOG JEZIKA

Kompetencija na materinskome jeziku – govorenje i pisanje

Hrvatski jezik trebao bi se  proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama.

     V. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika  održan je u Vodicama od 14. do 16. studenoga 2013. godine, a bio je posvećen tome kako  poučavati učenike tijekom školovanja  da bi stekli određene kompetencije koje će im omogućiti uspješno cjeloživotno učenje.

     Trodnevni boravak u Vodicama bio je ispunjen  predavanjima zanimljivih predavača, stručnjaka i znanstvenika, koji su  u svojim predavanjima  govorili o komuniciranju na materinskom jeziku, slušanju, govorenju, čitanju i pisanju, vrednovanju  učeničkih postignuća.  Naglašeno je kako se više vrednuje teorijsko znanje, a manje pažnje posvećuje stjecanju jezičnih kompetencija.

     Predstavljen je Hrvatski pravopis Instituta za jezik i jezikoslovlje koji  je preporučen za korištenje u osnovnim i srednjim školama. O novom Hrvatskom pravopisu  govorilo je 7 stručnjaka iz Instituta koji su naglasili da pravopisna rješenja iz preporučenog pravopisa treba primjenjivati u svim tekstovima koje učitelj odnosno nastavnik sastavlja i koristi u nastavi i radu s učenicima (npr.pisane provjere znanja). Naglašeno je da se Hrvatski pravopis može pretraživati na mrežnoj stranici Instituta, da se uz preporučena rješenja nude  i dopuštena, da je pravopis nastao kao rezultat javne rasprave. Velika je novost donošenje brajice i znakovnog pisma za gluhe i nagluhe osobe.

     Na kraju simpozija, između ostaloga, zaključeno je da bi poučavanje bilo uspješno, u nastavnom procesu treba razvijati nove sustave, metode i pristupe, koristiti udžbenike u kojima nisu zastupljeni samo književnoumjetnički tekstovi već tekstovi pisani svim funkcionalnim stilovima i da bi se hrvatski  jezik trebao proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama.

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika


Osnovna škola "Čavle"